Ultra emal olunmuş qidalar uşaqlarda astma riskini təxminən dörd dəfə artırır
Paul Arnold tərəfindən , Medical Xpress
Lisa Lock tərəfindən redaktə edilib , Robert Egan tərəfindən nəzərdən keçirilib
Tercih edilən mənbə kimi əlavə edin
Kredit: Allergiya (2026). DOI: 10.1111/all.70378
Gündəlik enerjisinin 30%-dən çoxunu qazlı içkilər, qablaşdırılmış qəlyanaltılar və şirinləşdirilmiş səhər yeməyi dənli bitkiləri kimi ultra emal olunmuş qidalardan (UPF) alan uşaqların məktəbin ilk illərində astma xəstəliyinə tutulma riski təxminən dörd dəfə artır.
Bu tapıntı , SENDO (Seguimiento del Niño para un Desarrollo Óptimo) layihəsi çərçivəsində orta hesabla 3,4 il ərzində təxminən 700 ispan uşağını müşahidə edən “Allergy” jurnalında dərc olunmuş yeni bir araşdırmadan irəli gəlir .
Pəhriz-astma əlaqəsi
Astma, nəfəs almağa təsir edən və tez-tez ailələrdə yayılan geniş yayılmış, uzunmüddətli bir xəstəlikdir. Genetikanın rol oynadığı məlum olsa da, ətraf mühit və həyat tərzi amilləri də günahkardır. Bu tədqiqatda tədqiqatçılar müasir pəhrizimizin müəyyən hissələrinin, xüsusən də ultra emal olunmuş qidaların astma və digər allergik xəstəliklərin sonrakı inkişafı ilə əlaqəli olub-olmadığını bilmək istədilər.
Onlar tədqiqatın başladığı zaman 4 və ya 5 yaşında olan 691 uşağı izləyiblər. Valideynlər ətraflı anketi dolduraraq uşaqlarının nə yediyini bildiriblər və komanda qidaları NOVA sistemindən istifadə edərək kateqoriyalara ayırıb . Bu, qidaları qida maddələrinin tərkibinə görə deyil, emal səviyyələrinə görə təsnif edən bir çərçivədir.
Valideynlər həmçinin hər il tədqiqatçıları uşaqlarına astma və ya allergiya diaqnozu qoyulub-qoyulmadığı barədə məlumatlandırırdılar. Dəqiqliyi təmin etmək üçün komanda nəticələri təhrif edə biləcək çoxsaylı amilləri, məsələn, uşağın çəkisi və ekran qarşısında nə qədər vaxt keçirməsi nəzərə almışdır.
Aydın bir nümunə ortaya çıxır
Nəticələr ultra emal olunmuş qidalarla astma arasında güclü bir əlaqə olduğunu göstərdi. Komanda öz məqaləsində qeyd etdi ki, “Yüksək UPF istehlakı məktəb yaşlı uşaqlarda astma inkişaf riskinin artması ilə əlaqələndirilə bilər”.
Tədqiqat, UPF-lərin ən az qəbul etdiyi uşaqlarla müqayisədə astma riskinin təxminən dörd dəfə artmasından əlavə, emal olunmuş qidaların miqdarının da əhəmiyyətli olduğunu aşkar etdi. Uşağın pəhrizində emal olunmuş qidaların faizi artdıqca, astma diaqnozu qoyulma ehtimalı da artdı.
Lakin, ultra emal olunmuş qidalarla digər allergik xəstəliklər arasında belə bir əlaqə göstərilməyib. Tədqiqat müəllifləri bunun UPF-lərin allergik reaksiya ilə əlaqəli olmayan bir iltihab növü vasitəsilə ağciyərləri qıcıqlandırması ilə əlaqəli ola biləcəyini irəli sürürlər.
Tədqiqatda təklif olunan pəhriz və astma arasındakı əlaqəni nəzərə alaraq, alimlər hərəkətə keçməyə çağırış etdilər. “Bu tapıntılar profilaktik strategiya olaraq uşaqların pəhrizində emal olunmuş qida istehlakını məhdudlaşdırmağa yönəlmiş ictimai səhiyyə siyasətinin zəruriliyini vurğulayır.”
Müəllifimiz Paul Arnold tərəfindən sizin üçün yazılmış, Lisa Lock tərəfindən redaktə edilmiş və Robert Egan tərəfindən faktlar yoxlanılmış və nəzərdən keçirilmiş bu məqalə diqqətli insan əməyinin nəticəsidir. Müstəqil elmi jurnalistikanı yaşatmaq üçün sizin kimi oxuculara güvənirik. Bu reportaj sizin üçün vacibdirsə, xahiş edirik ianə etməyi düşünün (xüsusilə aylıq). Təşəkkür olaraq reklamsız hesab əldə edəcəksiniz .
Nəşr detalları
O. Galindo və digərləri, Ultra-Emal olunmuş Qida İstehlakı və Uşaqlıq Allergik Xəstəlikləri: SENDO Layihəsində Astma Başlama Riskinin Artması, Allergiya (2026). DOI: 10.1111/all.70378
Jurnal məlumatı: Allergiya
Əsas tibbi anlayışlar
Klinik kateqoriyalar
PediatriyaUşaqların sağlamlığıAğciyər təbabətiQidalanma və Sağlam QidalanmaÜmumi xəstəliklər və qarşısının alınmasıSağlam həyat tərzi














